Pašvaldība
Seminārs sidra ražotājiem un pārdevējiem

SidraCels logo
22. janvārī "Lauku ceļotājs" kopā ar sadarbības partneriem rīko atvērto semināru "Kulinārā tūrisma produkta "Sidra ceļš" izveide un mārketings", kas notiks Tukuma pusē – Abavas ģimenes vīna darītavā "Kalējkrāmi" Tukuma novada Slampes pagasta Ārlavciemā. Uz semināru ir aicināti uzņēmēji, kuri ražo sidru, kā arī veikalu, restorānu, krogu un degustāciju telpu īpašnieki, kuri pārdod un piedāvā no Latvijas āboliem darītu sidru.

Jaunais tūrisma maršruts "Sidra ceļš" aicinās ceļojumā, lai iepazītos ar daudzveidīgo sidra pasauli Latvijā – sidra stiliem, sidra baudīšanas tradīcijām un sidra gatavošanas niansēm. Tas vedina paviesoties dārzos un sidra darītavās no ābeļziedu skaistuma pavasarī līdz ābolu smaržai rudenī, iegriezties pie saimniekiem, kas īsto Latvijas ābolu sidru ceļ galdā savās viesu mājās, vai to aicina izgaršot sidra svētkos. Sidra darīšana ir dzīvesveids, un sidra darītājus vieno pārliecība, ka šis spirgtais dzēriens ir pelnījis gan reprezentēt mūsu valsti svinīgās pieņemšanās, gan bagātināt un izcelt ēdiena garšu vakariņās.

22. janvāra semināra programmā:

9.30–10.00 – Ierašanās, iepazīšanās un kafija 

10.00–10.30 – "Sidra ceļa" izveide un popularizēšana (Asnāte Ziemele, Lauku ceļotājs)

10.30–11.30 – "Sidra tapšanas ceļš no augļu dārza līdz dzērienam", jaunās šķirnes, to izmantojums sidra darīšanā, nozīme un iespējas tūrisma produkta izveidē un pozicionēšanā (Inese Drudze, Dārzkopības institūts)

11.30–12.30 – Igaunijas sidra ražotāju pieredze sidra, kā tūrisma produkta veidošanā. Latvijas – Igaunijas sadarbība, iekļaujoties kopējā Ziemeļvalstu sidra ražotāju piederībā (Kaire Jakobson, Siidrimaja)

Uz semināru interesenti aicināti pieteikties līdz 15. janvārim elektroniski e-pastā ineseo@celotajs.lv.

Projekta “Kulinārā tūrisma produkta “Sidra ceļš” izveide un mārketings” mērķis ir izveidot un popularizēt jaunu nacionālās identitātes tūrisma produktu “Sidra ceļš”. Šis tūrisma produkts atklās tapšanas ceļu no augļu dārza līdz dzērieniem, iesaistot gan augļkopjus, gan sidra darītājus. Dabīgajam sidram ir labs potenciāls kļūt par vienu no Latvijas identitātes veidojošiem produktiem, jo Latvijas platuma grādos augošie āboli, no kā gatavo sidru, piešķir tam unikālu garšu. Projekta aktivitātes ietver produkta izveidošanu un mārketingu.