NVO
Tukuma 2.vidusskolas vecāku biedrība

Projekta nosaukums: “Vienots atbalsts – skolēna spēka avots!”. Projekta identifikācijas Nr. VP2021/1-75.

Pamatojoties uz Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmu 2021.-2023. gadam JSPA atklāts projektu konkurss Atbalsts jauniešiem Covid-19 pandēmijas radīto seku mazināšanaisaskaņā ar Ministru kabineta 2013. gada 5. novembra noteikumiem Nr.1243 “Kārtība, kādā piešķir valsts budžeta finansējumu, kas paredzēts jauniešu iniciatīvas un līdzdalības veicināšanai lēmumu pieņemšanā un sabiedriskajā dzīvē, darbam ar jaunatni un jaunatnes organizāciju darbības atbalstam” noteiktajām prasībām.

Paldies: Anita Locāne, Sanita Birzniece, Anita Skudra, Lāsma Tolkačeva, Dace Liepiņa-Zusāne, Vineta Damberga, Arta Locāne-Āboliņa, 7.-9.klašu audzinātāji un skolas pedagogi un darbinieki.

Tukuma 2.vidusskolas vecāku biedrība

Projekta laikā realizētas aktivitātes:

  • 7.-9. klasei no 2021.gada septembra līdz 2021.gada decembrim:
    • 27.septembris (4 nodarbības)
    • 28.septembris (4 nodarbības)
    • 7. decembris (4 nodarbības)
    • 13.decembris (6 nodarbības)
    • 14.decembris (5 nodarbības)

individualizētas nodarbības jauniešiem, kuri savās ģimenēs jūtas nesaprasti, kuru ģimenēs skolas pedagogi un dienesti ir konstatējuši mācību sekmju pasliktināšanās problēmas, kas var novest pie skolas pamešanas, skolēnu vecākiem līdzdarbojoties un piedaloties arī pedagogam.

Individualizēto nodarbību vadītājs Aivars Dresmanis (Mūžizglītības un kultūras institūts VITAE Biedrība sporta skola "RigaCoach").

Nodarbībās tiek runāts par skolēna/jaunieša dzīves vērtībām, vecāka gaidām un pedagoga izvirzītajiem uzdevumiem. Viena nodarbības ilgums 40 minūtes, kas ir viena mācību stunda.

  • 7.-9.klasei 2021.gada septembrī un oktobrī
    • 29.septembris (8.c; 8.b klase);
    • 30.septembris (7.a; 7.b klase);
    • 1.oktobris (9.a klase);
    • 4.oktobris (9.b klase; 9.c klase);
    • 5. oktobris (8.a klase; 7.c klase),

grupu nodarbības pa klasēm par tēmu mācību motivācija un sasniedzamu mērķu izvirzīšana. Nodarbību vadītājs Zuarguss Zarmass (Nodibinājums “Latvijas Intelektuālās Attīstības Fonds”)

29.septembris – 12.oktobris divu nedēļu online Mācību motivācijas sociāla spēle – “11 Humans”, kas tieši saistīta ar motivācijas jautājumiem, kas iemāca kā ar izmaiņām sevī atrisināt izaicinošas dzīves situācijas, sasniegt savus mērķus un mainīt pasauli sev apkārt, spēles vadītājs Zuarguss Zarmass  (Nodibinājums “Latvijas Intelektuālās Attīstības Fonds”).

  • 9.klašu skolēniem trīs nūjošanas pārgājienu (ar orientēšanās elementiem) dienas 2021.gada septembrī,
    • 20. septembrī (9.a klase);
    • 22.septembrī (9.c klase);
    • 24. septembrī (9.b klase)

klases kolektīva saliedēšanai, kas ir būtiski uzsākot jauno mācību gadu. Nūjošanas pārgājiens ar orientēšanās elementiem ir nodarbe svaigā gaisā — tas nozīmē gan tuvību dabai un stresa mazinājumu, gan nodarbības efektivitātes pieaugumu un organisma imunitātes stiprināšanu.

Sporta aktivitātes notika ārpus skolas telpām visu dienu. Nodarbības organizētas, kā fiziskas, sportiskas aktivitātes, kas veicina grupas saliedēšanos, savstarpējo uzticēšanos, paļaušanos vienam uz otru.

Nūjošanas pārgājienu vada jaunsargu instruktors Armands Kotke (SIA “X-UNIT”). Pasākuma norises nodrošināšanai iegādātas 30 nūjošanas nūjas.

Ģimene ir ieguvusi uzticības personu skolā, kas turpina uzturēt kontaktus ar ģimeni, līdz ar to gan skolēnam, gan skolēna ģimenei veidojas piesaistes un piederības izjūta skolai. Skolēns spēj izjust un izrādīt cieņu pret savu skolu, tās skolotājiem un speciālistiem, kas dara visu iespējamo, lai sniegtu jaunietim atbalstu dažādās sarežģītās situācijās.

Jaunietim tā ir domāšanas veida maiņa, atjaunota ticība saviem spēkiem, mērķtiecība, izpratne par to, ka viņš var saņemt atbalstu no visdažādākajiem avotiem dažādās sarežģītās situācijās. Šī brīža situācijā jebkurš pozitīvais impulss, ko mēs spējam iedot jaunietim gan caur individuālo atbalstu, gan kopīgām aktivitātēm vienaudžu starpā var būt jaunietim nozīmīgs viņa personības izaugsmē, lai viņš spētu analizēt savu rīcību un tās sekas, mērķtiecīgi izvirzīt plānus savai nākotnei, iegūt lielāku ticību sev, saviem spēkiem.

Sasniegtie mērķi: individualizētas nodarbības grupā skolēns/jaunietis-vecāks- pedagogs: apgūtas pašizaugsmes iemaņas (savu spēju izvērtēšana, mērķu noteikšanas un sasniegšanas metodes); attīstīta emocionālā inteliģence, iegūta prasme verbalizēt savas sajūtas, analizēt un saprast tās.

“Bērnu centrēta pieeja audzināšanā un izglītībā saistīta ar konkrētā bērna vajadzību izprašanu un apmierināšanu. Tomēr, šis projekts spilgti parāda, ka strādājot bērna centrētas pieejas ietvaros tiek aizmirsts noskaidrot galvenā procesa dalībnieka – bērna/jaunieša vajadzības. Tiek izdarīti pieņēmumi par vajadzībām un izejot no tiem veidots mācību process un attiecības ģimenē.

Ja vien pieaugušie mācētu klausīties, viņi uzzinātu, kas jauniešiem tiešām interesē, kas viņus motivē un kā viņiem var palīdzēt gadījumos, kad kaut kas neizdodas vai vajadzīga papildus piepūle” A.Dresmanis

Mācību motivācijas sociālā spēles “11 Humans”: rosināta skolēnu iekšējā motivācija mācīties un līdzdarboties, attīstīties; aug interese par mācību procesu – kā vērtīgu informācijas un pieredzes ieguves veidu.

“Šādus kursus par to kā izvēlēties savu darbu būtu ģeniāli veidot vecākiem – jo viņi var ikdienā, zinot šīs metodes, palīdzēt gan sev ar darba izvēli (80% LV iedzīvotāju nejūtas motivēti darbā), gan arī palīdzēt savām atvasēm.” Z.Zarmass

Nūjošanas pārgājiena ar orientēšanās elementiem: saliedēta dalībnieku grupa un izveidota kopības izjūta; iegūta prasme labāk veidot un uzturēt jēgpilnas pozitīvas attiecības ar citiem cilvēkiem, klases biedriem; motivēti jaunieši aktīvam dzīvesveidam.

“Vairāki uzdevumi gan nūjošanas pārgājienā, gan grupu motivācijas nodarbībās atklāja gan jauniešu stiprās puses, līderības un komandas vadības prasmes, kā arī viņu ieinteresētību par notiekošo. Viņiem bija būtiski pierādīt sev un citiem, ka viņi spēj izpildīt arī fiziski izaicinošus uzdevumus, tas viņiem padodas viegli un sagādā prieku. Bet jo īpaši pārgājiens atklāja arī citu jauniešu nevarēšanu, pilnīgu paļaušanos uz citiem, iniciatīvas trūkumu, ar ko noteikti iespējams strādāt citu aktivitāšu ietvaros. 

Izdevās lieliskas socializēšanās dienas klašu kolektīvu ietvaros. Vairāki jaunieši varēja atkal atklāt sevī līderības prasmes, ko, iespējams, viņiem nebija tik daudz iespēju pielietot attālināto mācību laikā, kad tik daudz nebija vajadzības darboties vienotā komandā.” A.Locāne-Āboliņa

Iegūta pamatizglītība ir pirmais solis, lai turpinātu virzīties uz priekšu nākotnē, tāpēc pabeigt 9.klasi ir nozīmīgi un jaunieši, to paveikt, ir jāatbalsta visos iespējamos veidos, jo tieši tas ir nozīmīgākais ilgtspējas pasākums, kas ietekmēs visu turpmāko jaunieša dzīvi un viņu iespējas nākotnē.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2021.-2023. gadam finansējuma ietvaros.

T2v_vecāku biedrības logo rinda