Tukuma novada valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) mērķis ir nodrošināt iespēju iedzīvotājiem pēc iespējas tuvāk savai dzīvesvietai iegūt informāciju un konsultēt privātpersonas un uzņēmējus par pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem, to saņemšanas kārtību, procedūru un nepieciešamajiem dokumentiem, kā arī sniegt konsultācijas par valsts iestāžu pakalpojumiem un valsts iestāžu e-pakalpojumu lietošanu.
Tukuma novada Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) sniegtie pakalpojumi
Pašvaldības pakalpojumi un informācijas sniegšana
- Sniedz vispārīgu informāciju un konsultācijas par Tukuma novada pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem.
- Informē par Tukuma novada pašvaldības pakalpojumiem, to saņemšanas kārtību un nepieciešamajiem dokumentiem.
- Sniedz informāciju par nepieciešamo dokumentu noformēšanu iesniegšanai Tukuma novada pašvaldībai.
- Noformē mutvārdu iesniegumus rakstveidā (pēc klienta lūguma un nepieciešamības).
- Pieņem un reģistrē klātienē iesniegtos dokumentus, kas adresēti Tukuma novada pašvaldībai, tās struktūrvienībām, amatpersonām, deputātiem un iestādēm.
- Izsniedz rakstiskas atbildes (lēmumus, izziņas u.c. dokumentus) uz iedzīvotāju un juridisko personu iesniegtajiem iesniegumiem.
- Sniedz informāciju par pašvaldības administrācijas speciālistu, amatpersonu un Tukuma novada deputātu pieņemšanas laikiem un vietām.
Digitālais atbalsts un valsts iestāžu pakalpojumi
- Atbalsts e-pakalpojumu izmantošanā: sniedz praktisku palīdzību un konsultācijas Latvija.lv pieejamo valsts un pašvaldības e-pakalpojumu izmantošanā un dokumentu sagatavošanā iesniegšanai elektroniski.
- Konsultācijas par valsts iestāžu pakalpojumiem: sniedz vispārīgu informāciju un konsultē par to, kā saņemt pieprasītos valsts iestāžu (piemēram, VSAA, VID, PMLP u.c.) pakalpojumus.
- Atbalsts digitālās identitātes lietošanā: sniedz palīdzību elektroniskā paraksta, eID kartes vai citu digitālo rīku lietošanā pakalpojumu saņemšanai.
VPVKAC telpās var izmantot “klienta darba vietu” – iedzīvotājam brīvi un bez maksas pieejamu darba vietu, kas tehniski aprīkota ar datoru, printeri un interneta pieslēgumu.
Pakalpojums “Attālinātais ierēdnis”
Tukuma pilsētas VPVKAC ir pieejams pakalpojums “Attālinātais ierēdnis”, ar kura palīdzību tiek nodrošināta attālināta saziņa ar:
- Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) speciālistu padziļinātai konsultācijai par četriem pakalpojumiem: vecuma pensiju, slimības pabalstu, invaliditātes pensiju un vecāku pabalstu;
- Valsts ieņēmumu dienesta (VID) speciālistu padziļinātai konsultācijai par kapitāla pieaugumu situācijās, kad tiek pārdots vai kā citādi jaunam īpašniekam nodots personīgais nekustamais īpašums;
- Valsts zemes dienesta (VZD) speciālistu padziļinātai konsultācijai fiziskai personai par visiem dienesta pakalpojumiem.
Attālinātas personalizētas konsultācijas tiek nodrošinātas pēc iepriekšēja individuāla pieraksta.
Ierodoties VPVKAC, klientam sākotnēji jādodas pie darbinieka un jāuzrāda personu apliecinošs dokuments.
Pēc sarunas temata noskaidrošanas, centra darbinieks aizvedīs klientu uz konsultāciju vietu, veiks personas datu pārbaudi un nodrošinās attālināto pieslēgšanos attiecīgajai valsts iestādei.
Šādā veidā uzdot jautājumus pagaidām var tikai VSAA, VID un VZD darbiniekiem. Cilvēks var atnest līdzi dokumentus, vai kopā ar ekspertu pārskatīt attiecīgu noteikumu prasības, jo ir nodrošināta visam šim procesam nepieciešamā tehnika.
Lai saņemtu pakalpojumus VPVKAC, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase vai eID karte. Lai saņemtu e-pakalpojumu valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv, nepieciešams autentificēties ar Smart-ID, eID karti, eParakstu vai eParakstsmobile.