Kļūdas ziņojums

Could not retrieve the oEmbed resource.
Jaunumi, ziņas Aktualitātes

No 2019. gada Latvijas iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir iespēja izmantot mūsdienīgu un ērtu rīku saziņai ar valsts un pašvaldību iestādēm, proti, oficiālo elektronisko adresi jeb e-adresi.

E-adrese ir drošas saziņas pakalpojums – tava digitālā pastkastīte portālā Latvija.lv. Tas ir ērts, drošs un efektīvs veids, kā sazināties ar vairāk nekā 3000 valsts un pašvaldību iestādēm jebkurā laikā un no jebkuras atrašanās vietas.

Sazināties e-adresē iespējams ar visām iestādēm, kas iekļautas Uzņēmumu reģistra Publisko personu un iestāžu sarakstā, t. sk. ar tiesu iestādēm, maksātnespējas administratoriem, zvērinātiem tiesas izpildītājiem un zvērinātiem notāriem. E-adresē dokumentus var nosūtīt arī tādiem uzņēmumiem, kam ir uzticētas valsts pārvaldes funkcijas.

Ja portālā Latvija.lv esi izveidojis e-adresi, turpmāk valsts un pašvaldības iestādes sazināsies ar tevi šajā digitālajā pastkastītē, nevis papīra formātā uz deklarēto adresi. E-adresi ir izstrādājusi Valsts reģionālās attīstības aģentūra sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju.

Kā izveidot un lietot e-adresi

Lai e-adresē tavi ziņojumi būtu drošībā un iestādes būtu pārliecinātas, ka e-adreses ziņojuma sūtītājs esi tu un tieši tu saņemsi viņu sūtīto informāciju, nepieciešams sevi identificēt ar drošiem un pārbaudītiem identifikācijas rīkiem – tāpat kā klātienē, vēršoties iestādē, tev lūdz uzrādīt personu apliecinošu dokumentu. Tādēļ e-adresei varēsi piekļūt un izmantot, pieslēdzoties portālam www.latvija.lv un identificējoties tikai ar kādu no zemāk norādītajiem drošiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem.

Lai lietotu e-adresi, tev būs nepieciešams:

  • dators vai viedierīce,
  • interneta pieslēgums,
  • elektroniskās identifikācijas līdzekļi – eID karte ar viedkaršu lasītāju vai mobilā lietotne eParaksts mobile, vai vari izmantot arī eParaksts karti, kas domāta juridiskām personām.
     

Lai izveidotu e-adresi:

  1. portālā Latvija.lv klikšķini uz banera “Izveido savu e-adresi”, pēc tam spied uz pogas “Izveidot e-adresi”;
  2. pārliecinies, ka identifikācijas logā ir aktīva sadaļa “Privātpersona”;
  3. autentificējies ar eID karti vai eParaksts mobile un seko tālākajiem norādījumiem (vari izmantot arī eParaksts karti, kas domāta juridiskām personām);
  4. iepazīsties ar norādīto informāciju un ievadi savu e-pasta adresi, uz kuru saņemt paziņojumus par ienākošajiem ziņojumiem e-adresē;
  5. klikšķini uz “Izveidot e-adresi”.
     

Turpmāk savai e-adresei varēsi piekļūt portāla Latvija.lv sadaļā “Mana darba vieta” (portāla augšējā labajā stūrī).

Ko sūtīt ar e-adreses palīdzību?

  • Sūti iesniegumus un elektroniski sagatavotus dokumentus valsts un pašvaldību iestādēm.
  • Pieprasi un saņem valsts un pašvaldību iestāžu pakalpojumus.
  • Uzdod personīgus jautājumus valsts un pašvaldību iestādēm un saņem atbildes.
  • Saņem no iestādēm tieši tev adresētus ziņojumus.
     

​Vai dokumenti jāparaksta, izmantojot e-adresi?

  • Ja dokumentam, piemēram, līgumam vai iesniegumam, nepieciešams nodrošināt juridisko spēku, tas jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu – tāpat, kā tas tiktu darīts, sazinoties ar iestādi papīra formātā;
  • Tas, ka dokuments ir nosūtīts adresātam e-adresē, juridisko spēku nepiešķir, tikai nodrošina dokumenta piegādi!
    Foto
Foto