Jaunumi, ziņas
Arī Degoles pagasta pasta pakalpojumus pielāgo reālajam pieprasījuma līmenim

Latvijas Pasts turpinās nodrošināt Tukuma novada iedzīvotājiem drošu, ērtu un izdevīgu pakalpojumu nepārtrauktību, lai nacionālais pasta operators realizētu savu vīziju būt par pirmo izvēli katra iedzīvotāja sūtījumiem. Ņemot vērā klientu paradumus, uzņēmums šobrīd piedāvā vairākus veidus, kā saņemt dažādus pakalpojumus – ar pakomātu starpniecību, dodoties uz pasta nodaļām vai klienta dzīvesvietā pēc pieprasījuma. Individuāla pastnieka vizīte mājās ir īpaši draudzīgs pakalpojuma saņemšanas veids ārpus lielajām pilsētām.

Sūtījumu pakalpojumi visā pasaulē attīstās ar milzu sparu. Latvija nav izņēmums, tādēļ konkurence šajā nozarē rosina mainīties arī Latvijas Pastu, kas šogad koncentrēsies uz jaunu stratēģisko virzienu. Laikā, kad papīra dokumentus pakāpeniski aizvieto e-dokumenti un preses patēriņu ietekmē elektroniskie mediji, samazinās arī vēstuļu un drukāto izdevumu aprite. Tas norisinās visās valstīs, mainoties iedzīvotāju vēlmēm par sūtījumu saņemšanu un nosūtīšanu. Arvien vairāk klientu priekšroku dod pakomātiem jebkurā diennakts laikā, izmantojot drošus un parocīgus digitālos risinājumus. Cilvēku pieprasījums palielinās arī pēc iepirkšanās pašmāju un ārzemju interneta veikalos. Tas ir novērojams daudzviet Latvijas teritorijā, tajā skaitā Tukuma novada iedzīvotāju vidū. Kamēr vieni aicina Latvijas Pastu izvietot pašvaldībā pēc iespējas vairāk pakomātu, citi pauž gatavību saņemt pasta pakalpojumus dzīvesvietā ar pastnieka starpniecību, mainoties tradicionālo pasta nodaļu konceptam.

  • Pastnieka vizīte ir bez maksas                                                

Saskaņā ar Latvijas Pasta strukturālo pārmaiņu plānu, jau šajā gadā trīs Tukuma novada pašvaldības pasta nodaļas mainīs savu darbības formātu. Lapmežciema pasta nodaļa esošajā formātā strādās līdz martam, Jaunpils pasta nodaļa – līdz jūnijam, Engures pasta nodaļa – līdz jūlijam. 

Tukuma novada – Cēres, Degoles, Džūkstes, Engures, Irlavas, Jaunpils, Jaunsātu, Kandavas, Lapmežciema, Lestenes, Matkules, Pūres, Sēmes, Slampes, Smārdes, Tumes, Vānes, Viesatu, Zantes, Zemītes un Zentenes pagasta – iedzīvotāji Latvijas Pasta pakalpojumus saņems ekonomiski saimnieciskā un klientiem īpaši draudzīgā veidā – savā dzīvesvietā pēc pieprasījuma. Svarīgi atzīmēt, ka pastnieka vizīte ir bez maksas. Pastnieka apmeklējumu var pieteikt katru darbdienu, zvanot uz Latvijas Pasta klientu atbalsta tālruni: 27008001 vai 67008001. Latvijas Pasta speciālisti ir atsaucīgi, gatavi sniegt atbalstu un skaidrot iedzīvotājiem interesējošos jautājumus gan darba dienās, gan brīvdienās: P-Pk 8.00-20.00; S, Sv 9.00-17.00. Turpmāk novadā būs divas pilna spektra pasta nodaļas, kurās pašvaldības iedzīvotāji varēs saņemt visus pasta pakalpojumus bez iepriekšēja pieteikuma. Tukuma pasta nodaļa atrodas Tukumā, Pils ielā 20, bet Kandavā, Abavas ielā 2. Tukuma un Kandavas pilsētas iedzīvotāji pasta pakalpojumus turpinās saņemt sev ierastā veidā, bez iepriekšēja pieteikuma.

  • Kā nosūtīt vēstuli savai ārzemju radiniecei?

Pastnieka sniegtie pasta pakalpojumi klienta dzīvesvietā ir izdevīgi, droši un ērti, jo pastnieks klienta dzīvesvietā sniedz tos pašus pakalpojumus, kas ir pieejami pasta nodaļā: vēstuļu korespondences un pasta paku sūtījumu piegādi, pieņemšanu un nosūtīšanu, pastmarku un aplokšņu iegādi.

Klientam, zvanot uz atbalsta tālruni, gan jāpiesaka pastnieka vizīte mājās, gan jāpasaka, ka vēlēsies iegādāties aploksni, atklātni un noteikta nomināla pastmarku. Pastnieks ieradīsies pēc pieteikuma un piegādās nosauktās preces. Vēstuli jānodod pastniekam, kurš gādīgi parūpēsies par tālāku piegādi adresātam. Papildus atgādinām, ka Tukuma novadā ir vēstuļu kastes, ar kuru izvietojumu aicinām iepazīties šeit.

  • Kā rīkoties, ja pastkastē saņemu paziņojumu, ka Tukuma vai Kandavas pasta nodaļā man pienācis sūtījums?

Saņemot aicinājumu par sūtījuma izņemšanu, Tukuma novada pašvaldības iedzīvotāji var pieteikt sūtījuma bezmaksas piegādi savā dzīvesvietā, piesakot to pa tālruni 27008001 vai 67008001. Bez iepriekšēja pieteikuma sūtījumus var saņemt aicinājumā norādītājā Tukuma vai Kandavas pasta nodaļā.

  • Latvijas Pasta pakomāti – droši un ātri

E-komercija attīstās gan Latvijā, gan visā pasaulē, tāpēc pakomātu tīkla paplašināšana ir loģisks Latvijas Pasta attīstības solis. Atbilstoši mūsdienu tendencēm iedzīvotāji sūtījumu saņemšanai aizvien biežāk izmanto pakomātu pakalpojumus, tāpēc Latvijas Pasts visā teritorijā jau ir novietojis 220 pakomātus. Šajā gadā pakomātu skaits pārsniegs 400. Tukumā pakomāti ir novietoti Pasta ielā 14 (pie Rimi veikala) un Raudas ielā 17A (pie Lidl veikala). Kandavā pakomāts atrodas Abavas ielā 4B (pie Maxima veikala). Lapmežciemā pakomāts tiks novietots jau februārī, Jaunpilī – martā, Engurē – aprīlī. Latvijas Pasta pakomātu karte atrodama šeit. Uzņēmums pilnveido arī klientu pašapkalpošanās sistēmu, lai sūtījumu noformēšana, izsekošana un citas funkcijas klientiem būtu ērtāk lietojamas.

  • Kā seniori turpmāk saņems pensijas?                                                                                

Tukuma novada iedzīvotājiem, kuri izmanto PNS pakalpojumu, Latvijas Pasts piedāvā arī VISA maksājumu debetkartes priekšrocības. Ar šo karti, kas ir saistīta ar PNS kontu, var norēķināties tirdzniecības vietās un iepirkties internetā, kā arī izņemt skaidru naudu gan pasta nodaļās, gan jebkurā bankomātā.

Latvijas Pasts Tukuma novada iedzīvotājiem piedāvā arī alternatīvus pensiju saņemšanas veidus, piemēram, ar pastnieka palīdzību, pārskaitījuma formātā, izmantojot Latvijas Pasta VISA karti, vai Tukuma un Kandavas pilsētu pasta nodaļās.  Latvijas Pastam ir līgums ar VSAA par pensiju piegādi saņēmēju dzīvesvietā. Šo risinājumu izmanto vairāk nekā 50 tūkst. Latvijas senioru, un šis skaidras naudas piegādes pakalpojums klientam izmaksās 2,39 eiro.

Latvijas Pasts vienmēr ir atvērts dialogam un ar dziļu izpratni gatavs uzklausīt ikvienu viedokli, vienlaikus uzņēmums aicina izprast centienus īstenot strukturālās pārmaiņas, kuru rezultātā garantēsim gan kvalitatīvākus un ērtākus pasta sūtījumu aprites un finanšu pakalpojumus, gan efektīvāku resursu izmantošanu. Ņemot vērā, ka Latvijas Pasts ir valsts kapitālsabiedrība, uzņēmuma mērķis ir sniegt sabiedrībai iespējami lielāku labumu, tai skaitā nodrošināt saimnieciskās darbības rentabilitāti, kas ir tiešās iedzīvotāju interesēs.