- Pakalpojuma pieprasīšana
Persona, kura ir deklarējusi dzīvesvietu Tukuma novada administratīvajā teritorijā un vēlas saņemt palīdzību, pašvaldībā iesniedz iesniegumu, kurā norāda, palīdzības veidu un pievieno dokumentus, kas apliecina piederību kādai no pašvaldības noteikumos vai likumā “Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā” noteiktajām kategorijām.
Atkarībā no situācijas, iesniegumam jāpievieno šādi dokumenti:
- personai, kura saskaņā ar tiesas spriedumu tiek izlikta no dzīvojamās telpas – ne agrāk kā pirms sešiem mēnešiem no iesnieguma iesniegšanas dienas spēkā stājušos tiesas spriedumu par izlikšanu no dzīvojamās telpas;
- apliecinājumu par personas ģimenes sastāvu;
- pensijas vecumu sasniegušai personai – pensionāra apliecību;
- politiski represētai personai – politiski represētās personas apliecību;
- repatriantam – repatrianta izziņu un arhīva izziņu par repatrianta, viņa vecāku vai vecvecāku pēdējās pastāvīgās dzīvesvietas pierakstu pirms izceļošanas no Latvijas;
- no ieslodzījuma vietas atbrīvotai personai – ieslodzījuma vietas izziņu par personas atrašanās laiku ieslodzījumā;
- bez vecāku gādības palikušam bērnam – bērnu aprūpes un audzināšanas iestādes rīkojumu par bērna uzturēšanās izbeigšanu iestādē;
- dokumentu, kas apliecina stihiskas nelaimes vai avārijas faktu (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta akts u.tml.);
- personai, kura vēlas apmainīt dzīvojamo telpu, ja tam piekrīt visi pilngadīgie ģimenes locekļi vai to pilnvarotās personas, – ārsta izziņu par veselības stāvokli, ja apmaiņas iemesls ir īrējamās dzīvojamās telpas stāvokļa ietekme uz veselību;
- speciālistam:
- darba devēja pieprasījumu, kurā izteikta pamatota nepieciešamība nodrošināt speciālistu ar dzīvojamo telpu uz darba tiesisko attiecību laiku un apliecinājumu, ka darba devējs apņemas noslēgt sadarbības līgumu ar pašvaldību, ja darba devējs nav pašvaldība;
- darba līgumu;
- profesionālās vai augstākās izglītības dokumentu;
- speciālistam, kurš sešu mēnešu laikā uzsāks darba tiesiskās attiecības, – speciālista vienošanos ar darba devēju par darba tiesisko attiecību nodibināšanu.
Dokumentus var iesniegt klātienē kādā no Tukuma novada klientu apkalpošanas centriem vai pagastu pārvaldēs, nosūtīt pa pastu, nosūtīt uz pašvaldības oficiālo e-pastu vai e-adresi (elektroniski iesniegtiem dokumentiem jābūt parakstītiem ar drošu elektronisko parakstu).
2. Pakalpojuma apstrāde
Pašvaldības darbinieks pārbauda iesniegtos dokumentus, sagatavo lēmumprojektu izskatīšanai kārtējā Dzīvokļu komisijas vai Tukuma novada domes sēdē. Lēmumu par personas atzīšanu par tiesīgu saņemt pašvaldības palīdzību un iekļaušanu palīdzības reģistrā vai lēmumu par atteikumu iekļaut personu palīdzības reģistrā Dzīvokļu komisija vai novada dome pieņem viena mēneša laikā no dienas, kad saņemts iesniegums.
Ja lēmuma pieņemšanai nepieciešama papildu informācija vai dokumenti, tā var pieprasīt personai precizēt iesniegumu, pievienojot nepieciešamos dokumentus. Personas reģistrējamas palīdzības reģistrā tādā secībā, kādā tās pašvaldībai iesniegušas iesniegumu un visus dokumentus, kas apliecina personas tiesības saņemt pašvaldības palīdzību.
3. Pakalpojuma saņemšana
Lēmumu par dzīvojamo telpu piedāvāšanu īrēšanai konkrētām personām pieņem Tukuma novada dome, ņemot vērā likumā "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" noteikto dzīvojamo telpu izīrēšanas kārtību. Pamatojoties uz personas iesniegumu pašvaldībai, Dzīvokļu komisija vai dome pieņem lēmumu par jaunu īres līguma slēgšanu ar šo personu.
Īres līgums tiek izsniegts pieteicējam atbilstoši pieprasīšanas izvēlei:
- elektroniski - uz norādīto e-pastu vai e-adresē;
- pa pastu;
- klātienē - valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros vai pagastu pārvaldēs (uzrādot personu apliecinošu dokumentu).